Wieczór z Teatrem Ewolucji Cienia: "Czas Wilka"

Scenariusz: Sławomir Dadej
Reżyseria: Wioletta Dadej
Opieka techniczna: Dariusz Dadej
Występują: Hubert Kożuchowski, Kamil Zawadzki, Mirosław Ogórek, Sławomir Dadej, Zamir Chojnacki, Anna Dadej, Anna Nowińska, Agnieszka Brząkała, Wioletta Dadej

Wszystkie spektakle Teatru Ewolucji Cienia dotykają tematów uniwersalnych. Zasadę tę można odnieść również do najnowszej premiery tej grupy – Czasu Wilka, poruszającego problem nakręcającej się łatwo spirali nienawiści. Sytuując akcję na osi człowiek – wilk, artyści chcą pobudzić widza do refleksji nad siłami rządzącymi naturą ludzką, a jednocześnie przestrzec go przed obudzeniem się "wilka", który drzemie w każdym z nas. Każdy, kto śledzi bieżące serwisy informacyjne, wie, że nie jest to temat przebrzmiały – wystarczy spojrzeć za wschodnią granicę, aby zobaczyć, jak do niedawna „bratnie” narody zamieniają się w zapiekłych wrogów… Spektakl widowiskowy, piękny wizualnie, a zarazem przedstawienie o przerażającej treści, bo dotykające bolesnej prawdy o człowieku.


Teatr Ewolucji Cienia, powstały w Poznaniu w 2008 r., jest stosunkowo młodym zespołem na rynku teatralnym, jednak jego liderzy to osoby o wieloletnim branżowym doświadczeniu. Sławomir Dadej był aktorem i współtwórcą sukcesów Teatru Biuro Podróży w latach 1992 – 2003; Wioletta Dadej – jako twórczyni niezależna, związana jest z teatrem od 1991 r. (w latach 1996 – 1997 współpracowała z Teatrem Pieśń Kozła). Teatr Ewolucji Cienia jest więc syntezą doświadczeń, jakie wnieśli liderzy i najstarsi członkowie zespołu (np. Mirosław Ogórek przez 13 lat był tancerzem i solistą Polskiego Teatru Tańca Conrada Drzewieckiego w Poznaniu) oraz energii i entuzjazmu młodszych członków grupy.

Spektakle grupy (oprócz Czasu Wilka: Wilki, Fin Amor – miłość dworna oraz Zapomniana historia) charakteryzuje specyficzna poetyka obrazu, ilustracyjna rola muzyki i  prowadzenie akcji w sferze międzyludzkiej przy użyciu minimum rekwizytów i scenografii. Kolejne widowiska skupiają się przede wszystkim na człowieku – stąd też ascezie scenograficznej towarzyszy dynamika scen opartych na rytmie i silnej ekspresji aktorskiej.

W ostatnich latach artyści z powodzeniem występowali na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Sztuka Ulicy w Warszawie, a w ramach Królewskich Arkad Sztuki zaprezentują się po raz kolejny. Zespół gościł również na festiwalach międzynarodowych: Sommerwerft Theater Festival we Frankfurcie nad Menem, Białej Wieży w Brześciu na Białorusi, a także, jako jedyny przedstawiciel Polski, na największym w Europie przeglądzie poświęconym wiekom średnim – Międzynarodowym Festiwalu Kultury Średniowiecznej w Selb w Niemczech.