Wieczór z pieśniami Stanisława Moniuszki, 12 sierpnia 2017 r., godz. 19.00

Wykonawcy:

sopran – Hasmik Sahakyan

bas – Dariusz Machej

fortepian – Emilian Madey

Nastrojowy i jednocześnie niezwykle oryginalny wieczór z liryką wokalną Stanisława Moniuszki w wykonaniu dwojga solistów z towarzyszeniem fortepianu. W programie nietypowego koncertu usłyszymy pieśni naszego kompozytora do oryginalnych tekstów poetów niemieckich, francuskich, angielskich, rosyjskich, a także tekstów polskich przetłumaczonych na wymienione  języki przez współczesnych Moniuszce, XIX-wiecznych poetów.


Hasmik Sahakyan  ̶ studentka pierwszego roku studiów magisterskich w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Uczestniczka wielu kursów, m.in.: Christiana Elssnera, Ihora Kushplera i Jana Ballarina. Finalistka XVII Międzynarodowego Konkursu im. Ady Sari w Nowym Sączu. Zdobywczyni Grand Prix  II Międzynarodowego Konkursu Solowej Wokalistyki Sakralnej "Ars et gloria" w Katowicach, Grand Prix III Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Drezdenku. W 2016 r. zajęła II miejsce w Międzynarodowym Konkursie "Złote Głosy" w Warszawie. Dwa lata wcześniej na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej zadebiutowała jako Łucja  w operze Karola Kurpińskiego Zamek na Czorsztynie. Sopran o wyjątkowo ciemnej barwie i nieprzeciętnych górach predysponuje śpiewaczkę do wykonywania muzyki takich kompozytorów, jak: Verdi, Puccini, Bellini, Moniuszko czy Bizet. Dodatkowym atutem artystki jest  plastyczność głosu, która umożliwia wykonywanie zróżnicowanych partii, od dzieł barokowych po współczesne.

Dariusz Machej – absolwent Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego (2000). Swoją sztukę wokalną doskonalił na kursach mistrzowskich u prof. Ryszarda Karczykowskiego i Williama Mateuzziego. Laureat III nagrody oraz nagrody dla najlepszego basa w VI Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu. Od 1997 r. jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutował w roli Don Magnifica w operze Gioachina Rossiniego La Cenerentola.  Występuje w repertuarze oratoryjnym i pieśniarskim.

Do jego czołowych partii operowych należą: Figaro w Le nozze di Figaro oraz Leporello w Don Giovannim Mozarta,  Dulcamara w L’elisir d’amore i partia tytułowa w Don Pasquale Donizettiego, Śmierć w Der Kaiser von Atlantis Ulmana, Kaspar w Der Freischütz Webera, a także czołowe role w operach Rossiniego – Don Bartolo w Il barbiere di Siviglia, Don Magnifico w La Cenerentola, Selim w Il Turco in Italia, a także Mustafa w L’Italiana in Algieri.

Śpiewak uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych: Rossini Opera Festival (Pesaro), Festival de Musique de Strasburg, Festival Belcanto Rossini in Wildbad (Niemcy), Letni Festiwal Euroradia / EBU Summer Festival (Warszawa), Festival di Musica Sacra Anima Mundi (Piza), Mai Festspiele (Wiessbaden), Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans.

Występował pod batutą wielu dyrygentów (m.in. Łukasza Borowicza, Kai Bumanna, Williego Crutchfielda, Zbigniewa Gracy) i pracował ze znanymi reżyserami, jak np.: Laco Adamik, Jerzy Gruza, Pier Pizzi, Emilio Sagi, Mariusz Treliński, Johannes Weigand czy Krzysztof Warlikowski.

Emilian Madey – pianista, kompozytor i dyrygent. Ukończył z wyróżnieniem kompozycję (prof. M. Borkowski), dyrygenturę (prof. B. Madey) i fortepian (prof. T. Manasterska, prof. M. Drewnowski). Doskonalił się na kursach u: W. Riekerta, N. Immelmana, N. Sztarkmana, R. Pagano, V. Mierżanowa i A. Dvarionaite.

Zajął II miejsce w Międzynarodowym Konkursie Młodych Pianistów i Skrzypków im. B. Dvarionasa w Wilnie (1989), otrzymał Złoty Medal w Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. C. Kahna w Paryżu (1990), został też laureatem Międzynarodowego Festiwalu im. J. Hofmanna w Nałęczowie (1994, 1996).

Koncertował w Polsce, Austrii, Francji, Korei Południowej, Słowenii, na Litwie, w Niemczech, we Włoszech i na Ukrainie. Współpracował z uznanymi  dyrygentami, m.in. z: B. Madeyem, W. Rajskim, J. Maksymiukiem, T. Bugajem.

Jako kameralista i dyrygent występował m.in. ze swoją matką Anną Malewicz-Madey (mezzosopran), Zofią Rysiówną (recytacja), Piotrem Janowskim (skrzypce), Jerzym Artyszem (baryton), Adamem Kruszewskim (baryton), Martą Boberską (sopran), Łukaszem Długoszem (flet), Zbigniewem Raubo (fortepian), Adamem Wodnickim (fortepian).

Prowadził kursy mistrzowskie w Konserwatorium Ciurlionisa w Wilnie i w Suwon University, College of Music w Korei Południowej, a także klasę fortepianu w ZPSM II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest również wykładowcą na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

W jego dorobku kompozytorskim  znajdują się utwory na instrumenty solowe, orkiestrę oraz dla zespołów kameralnych.

Nagrania: Bogusław Madey – Metamorfozy – Wariacje na temat Paganiniego; Franciszek Lessel – Koncert fortepianowy Nr.2; Ludwig van Beethoven – Koncert fortepianowy Nr.3; Portret/Portrait – album solowy; Piotr Moss – Portrait – Koncert na fortepian i orkiestrę; Władysław Szpilman – Concertino.

W jego dorobku kompozytorskim znajdują się utwory na instrumenty solowe, orkiestrę oraz dla zespołów kameralnych.

Wstęp wolny

Liczba miejsc ograniczona

Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w zaproponowanym repertuarze

Projekt powstał przy wsparciu finansowym Urzędu m.st. Warszawy